Wat is e-mailmarketing eigenlijk precies?

Ja, we hebben het er steeds over. Maar wat houdt het nou eigenlijk in?

Wil je meer?

E-mailmarketing is enorm waardevol voor de verkoop van jouw (online) training, diensten  of producten. Door een goede strategie toe te passen, worden jouw nieuwe klanten sneller betalende klanten.

Maar wat is dit nu precies? 

E-mailmarketing is het verzenden van, gepersonaliseerde, e-mails op basis van interesses of interacties met je (potentiële) klanten. Denk hierbij aan het verzenden van een nieuwsbrief of het bedankmailtje na aanschaf van een product of dienst. 

Het communiceren per e-mail is de afgelopen jaren veel meer toegenomen. Het zal nooit een vervanger worden voor de live communicatie, maar het zorgt er wel voor dat je vaker ‘in beeld’ bent bij jouw doelgroep. Het is dus een waardevolle toevoeging binnen jouw marketingstrategie.

Wat levert het je op?

Via e-mail de mensen benaderen is:

  • goedkoop
  • direct
  • laagdrempelig
  • visueel
  • meetbaar
  • geschikt voor het benaderen van grote groepen mensen tegelijk

Persoonlijke benadering?

Wil je graag een persoonlijke benadering, dan wordt de e-mail al snel aan de kant geschoven… want dit zou niet persoonlijk genoeg zijn. Toch??

Dit is niet helemaal waar. Je kunt niet alleen je mailtjes personaliseren, maar ook afstemmen op je doelgroep. Mensen krijgen zo de mailtjes waar zij juist wel warm van worden. Waar zij binding mee hebben en waar zij dus op gaan reageren.

Niet zomaar een algemeen mailtje naar de massa, maar een persoonlijk mailtje, dat mensen het idee geeft dat ze gezien en gehoord worden. Je voorziet ze dus in de behoeftes. En ja, dit kan dus ook via de e-mail.

E-mail = SPAM!

Als je mensen om je heen spreekt, hoor je wel eens dat e-mailmarketing ‘uit’ is. Dit komt omdat het systeem vaak in verband wordt gebracht met ongevraagde berichten. E-mail = spam!

Het is waar, het grootste gedeelte van het e-mailverkeer wereldwijd is ook spam. Vandaar dat je ook te maken hebt met een strenge regelgeving en diverse richtlijnen.

Klanten moeten altijd toestemming geven aan jou om hen te mogen mailen. En ze moeten ook, zonder moeite, kunnen uitschrijven van jouw mailing. Het is in Nederland alleen niet nodig om een dubbele opt-in in te stellen.

 

 Je bent niet alleen!

Je bent absoluut niet de enige die mailtjes stuurt naar jouw (potentiële) klanten. Het is dus de bedoeling dat je op zoek gaat naar wat bij jou past, de juiste vormgeving en content die aanslaat bij jouw doelgroep.

Jouw content moet namelijk de ontvanger overtuigen van hun probleem en nog beter, overtuigen dat jij de oplossing bent voor dat probleem.

Je wilt dus interactie met je doelgroep. 

Marketing kan overweldigend zijn. Het goede nieuws is, je hebt opties!

Email Marketing Systeem

MailBlue, de Nederlandse Acitve Campaign en uitermate geschikt voor e-mailmarketing anno 2019. Maar wat zijn nou de grote verschillen met MailChimp?

Lees meer

Al vele systemen heb ik uitgeprobeerd en dat zijn er heel wat.

Ik kan een heel betoog geven over alle voors en tegens van deze programma’s, maar liever praat ik over het programma dat mijn hart heeft veroverd.

MailBlue, het zusje/broertje van Active Campaign.

Ik werk hier heel graag mee en in dit artikel leg ik je uit waarom.

Dankzij Youri Meuleman en Dennis hebben wij dit systeem volledig in het Nederlands. En niet alleen kun je blij zijn met het systeem. Maar je mag ook de supportdesk complimenteren! Volledige Nederlandstalige ondersteuning bij al je ongemakken omtrent de inrichting van MailBlue.

Waarom MailBlue?

Het systeem heeft en overzichtelijk dashboard, waarin je direct kunt zien hoeveel contacten er actief zijn, wat de laatste gebeurtenissen zijn door jouw contacten in realtime, welke campagne als laatste er uit is gegaan en de laatst behandelde automation. De automations zijn volledig visueel en door de handige pijltjes en kleurtjes erg overzichtelijk. Maar bovenal ook erg gemakkelijk voor de complexere strategieën, waarbij er derde partijen om de hoek komen kijken.

 Lees hier het blog over de verschillen tussen MailBlue en Mail Chimp

 

Website Development

Integreer je formulieren uit je e-mailmarketingsysteem op je website en laat je lijst met klanten groeien!

Lees meer

Integreer de gemaakte formulieren in MailBlue naar je website in een handomdraai. De mensen komen direct op de goede lijst terecht of krijgen een ‘tag’ mee om zo bepaalde mailing te ontvangen.

Zo heb je niet allerlei plug-ins nodig op je website die je moet koppelen. MailBlue heeft zijn eigen plugins gemaakt.

En de nieuwere versie thema’s hebben allemaal de mogelijkheid om via een API verbinding te communiceren met jouw e-mailmarketingprogramma. Super handig, want zo integreer je de systemen met elkaar, waardoor je de stroom van (potentiële) klanten in de gaten kunt houden.

Laten we beginnen

Klaar voor de KLIK met je doelgroep?

Let’s Build this Thing Together!