systemen om mee te werken

Mijn #4 favorietjes

Er zijn zoveel verschillende systemen voor e-mailmarketing, webinars, betaalsystemen, online academy’s. .. ik vertel je waar ik graag mee werk en waarom.

Door de bomen het bos niet meer zien?

Als je een programma, training of een andere waardevolle dienst of product wilt gaan lanceren, dan heb je vaak meerdere systemen nodig die jou daarbij helpen. De afgelopen jaren heb ik veel gewerkt met de systemen die ik mijn favorietjes noem. Omdat ik een echte ‘nerd’ ben, heb ik met meer dan de onderstaande systemen gewerkt. En door die ervaring heb ik ontdekt welke systemen  en programma’s voor mij fijn werken. Dit zegt niet dat ik met andere systemen of programma’s niet kan werken, integendeel. Maar ook een klik met de techniek is waardevol.

 

Favorietje #1

E-mailmarketing

MailBlue of Active Campaign

Voordelen

Overzichtelijk, visueel, Nederlandse support, gebruiksvriendelijk, duidelijke benamingen, rapportage, goed te koppelen aan derden, voortdurend in ontwikkeling. In MailBlue kun je werken met tags. Op basis van tags (en nog veel meer condities) kun je gemakkelijk segmenteren.

Nadelen

MailBlue is voor de lite versie vaak al geschikt voor startende ondernemers. Heb je al een flinke lijst, dan wordt het al snel duurder dan bijvoorbeeld MailChimp of AutoRespond. Maar dit weegt echt niet op tegen de voordelen.

Vergeleken met andere systemen

Als je alleen een nieuwsbrief wilt versturen, dan is MailChimp een heel goed systeem. Het is gratis tot 2.000 abonnees en als je gebruik maakt van 1 lijst en 1 mail in de automation. MailChimp is alleen niet in staat om een uitgebreide visuele flow te  maken. En vanaf juni 2019 gaat er veel veranderen in hun pakketten. Wil je een complexere followup na het downloaden van je weggever of tags meegeven na de aankoop van een product, webinar of je online omgeving koppelen, dan ben je met MailBlue beter af.

AutoRespond werkt met lijstmanagers en groepen omdat AutoRespond een eigen shoppingcart heeft, klinkt het als een mooi alles in één pakket. Het systeem werkt prima, als je eenmaal weet waar je moet zoeken. Workflows (automatiseringen) zijn mogelijk, maar beperkt. Je kunt werken met tags, maar niet segmenteren op tags. Dit maakt het onoverzichtelijk al je met meerdere producten werkt (of meerdere trainingen die starten op een jaar) Je krijgt dan een grote lijst met groepen. AR in in de layout wat ouderwets, maar het systeem is prima om mee te werken. Groot voordeel van AutoRespond is de ShoppingCart die je erbij kunt aanschaffen.

Favorietje #2

 

Webinar

Webinar Geek

Voordelen

Overzichtelijk, gebruiksvriendelijk, duidelijke benamingen, rapportage, goed te koppelen aan derden door API, mogelijk om je FB pixel of LI pixel te installeren. Mogelijkheid om een moderator je vragen te laten beantwoorden. Interacties, replay (ook te downloaden) Nederlandse Support, via chat gaat super snel.

Nadelen

Betaald programma, (25 deelnemers = €9 pmnd. 2e pakket is 500 deelnemers €59,-) Schermdeelmodus vergt wat oefening.

Vergeleken met andere systemen

Youri Meuleman (OVA.nl) heeft een mooi artikel geschreven over verschillende webinarsoftware: Lees het artikel hier. ZIjn voorkeur gaat uit naar Demio, dit is alleen  wel de duurste.

Favorietje #3

Website

Beaver Builder / Divi / Elementor

Voordelen

Visuele builder werkt heel fijn. Veel opties en mogelijkheden. Is gemakkelijk in te stellen. Je kunt er mooie websites mee maken. Werkt met veel plug ins goed samen, en gemakkelijk te integreren met MailBlue.

Nadelen

Divi maakt gebruik van shortcodes, niet erg als je er mee werkt. Maar dit kan vervelend worden als je naar een ander thema gaat. Beaver Builder heeft plugins die duurder zijn, maar wel nodig om de site te bouwen. Elementor is in de Pro versie betaald, maar zeer uitgebreid. Alle drie hebben ze vele opties, soms zoveel dat je keuzestress kunt ervaren. Keep it simple is het advies.

Vergeleken met andere systemen

Er zijn vele goede thema’s voor je website, Flatsum, Avada, Astra. Belangrijk is vooral dat je het doel van je website voor ogen hebt en je goed laat adviseren. En denk daarbij aan goedkoop = duurkoop. Dit gaat bij een website wél op. Investering in een plug-in of het aankopen van een licentie is geen weggegooid geld. 

Favorietje #4

Betaal plugin

WooCommerce / Plug & Pay

Voordelen

Woocommerce is gratis te gebruiken en werkt prima samen met elk WordPress Thema. Maar dat doet Plug & Pay (van de IMU) ook. Ik ben heel erg voorstander van Plug & Pay. Als je veel online verkoopt (of wilt gaan verkopen) dan is dit wel een prachtige aanrader! Anders is WooCommerce net zo goed omdat deze in de basis gratis is. Beide hebben een goede communitiy waar je met al je vragen terecht kunt.

Nadelen

Woocommerce bestaat uit meerdere plugins die je nodig hebt. Sommige plug- ins van WC moet je aanschaffen als je meer wilt. Met name de WooCom Subscription (voor abonnementbetalingen) Deze is $199 per jaar. Nadeel van Plug & Pay is dat hij betaald is (v.a. €49,-) Maar dat is ook echt het enige. Het levert je veel op als je meerdere verkopen hebt via je website. Overigens is de Shoppingcart van AutoRespond ook betaald.

 

Let op, woocom en plug&pay hebben een plug-in nodig om te koppelen met je e-mailmarketingprogramma. Voor Woocom WC-AC Hook en voor Plug&Pay gebruik je Zapier. Werkt overigens beide prima.

 

Vergeleken met andere systemen

De Shoppingcart van Autorespond werkt ook prima, maar heeft wel een aantal beperkingen. Dit merk je vooral in het winkelwagen gedeelte. Goed mee te werken, maar voor het betere werk, raad ik de andere twee aan.

Marketing kan overweldigend zijn
Het goede nieuws is, je hebt opties!

Laten we beginnen

Klaar voor de KLIK met je doelgroep?

Let's Build this Thing Together!